یزدفردا: استاندار یزد شرایط حوزه سرمایه گذاری استان را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: باید با نگاه تحولی به این حوزه نگریست و با پیگیری اقدامات نوآورانه و جدید، برای ایجاد تحول در این حوزه اقدام کرد.

به گزارش یزدفردا: نشست سرمایه گذاری استان یزد به ریاست استاندار و به منظور بررسی وضعیت استان در شاخص های این حوزه برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، شرایط حوزه سرمایه گذاری استان را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: باید با نگاه تحولی به این حوزه نگریست و با پیگیری اقدامات نوآورانه و جدید، برای ایجاد تحول در این حوزه اقدام کرد.
 
مهران فاطمی با بیان اینکه انجام کار تحولی در گرو رضایت نداشتن از وضع موجود است، اظهار کرد: نوگرایی و نوآوری در استان منوط به ارائه و پیگیری طرح های نوگرا و نوآور توسط مدیران است.
 
وی با تاکید بر دیپلماسی فعال در جذب سرمایه گذار خارجی و هدایت سرمایه گذران یزدی به سمت استان، یادآور شد: سازوکار پایش سرمایه گذاران و تشویق و دعوت آن ها به سرمایه گذاری در استان در دستور کار قرار گیرد.
 
استاندار یزد در ادامه تصریح کرد: با توجه به سفر هیئت های تجاری از برخی کشورها و برگزاری نشست هایی جهت تبیین ظرفیت ها و تقویت همکاری ها، نشست های پیگیری مباحث این جلسات برگزار شود.
 
وی بر ضرورت پیگیری استفاده از ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی تفاهمنامه های خواهر خواندگی و نیز بهره‌گیری از تفاهم‌نامه‌های اقتصادی منعقد شده در جریان سفر رئیس جمهور به سایر کشور ها و تعیین جایگاه استان در این تفاهم نامه ها تاکید کرد.
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سازوکارهایی جهت هدایت سرمایه گذاران یزدی مقیم خارج به سرمایه گذاری در پروژه های فعلی و جدید و حوزه های مزیتی استان تعریف و پیگیری شود.
 
وی با تاکید بر فعال سازی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در مرکز خدمات سرمایه گذاری و فعالیت پویاتر از گذشته دبیرخانه این ستاد، گفت: جلسات سرمایه گذاری باید به صورت مستمر برگزار و برنامه استان در جلب سرمایه گذار خارجی تهیه شود.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: شناسایی مجموعه هلدینگ های فعال در سطح کشور در راستای استفاده از ظرفیت های آن ها جهت سرمایه گذاری در استان در دستور کار قرار گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا